Jedan od razloga dužeg i zdravijeg života optimista mogao bi biti i bolji san

Do sada su naučna istraživanja dokazala da optimistični ljudi žive duže od pesimističnih, te imaju niži rizik da postanu hronično bolesti. Jedan od razloga dužeg i zdravijeg života optimista mogao bi biti i bolji san.

Rezultat je ovo najnovije studije koje su vodili Jakob Weitzer i Eva Schernhammer s Odjela za epidemiologiju Medicinskog univerziteta u Beču, a koja sada objavljena u naučnom časopisu “Journal of Sleep Research”.

Dva istraživača spavanja Stefan Seidel i Gerhard Klösch sa Univerzitetske klinike za neurologiju, Medicinskog univerziteta u Beču također su bili uključeni u ovo istraživanje.

Analizirajući podatke iz online ankete o općim karakteristikama spavanja te, između ostalog, o radnom okruženju i ponašanju prije spavanja 2017. godine u kojem je sudjelovalo 1.004 Austrijanca, epidemiolozi Medicinskog unierziteta iz Beča uspjeli su pokazati da je vjerovatnoća poremećaja spavanja ili nesanice koju trpe optimistični ispitanici bila oko 70 posto manja nego pesimističnih ispitanika.

“Druga istraživanja pokazala su da se optimisti više bave sportom, manje puše i jedu zdravije. Oni također primjenjuju bolje strategije rješavanja problema i doživljavaju manje stresa u izazovnim situacijama. Svi ti faktori mogu dovesti do boljeg sna”, objašnjava Weitzer.

Trenirajte optimizam

Autori studije naglašavaju da različite vježbe mogu čak poticati optimizam. Jedna od tih vježbi je takozvana metoda”Best Possible Self”. Kod ove metode je potrebno da zamislite ideal i napišete kako bi u budućnosti mogao izgledati vaš najbolji mogući život koji možete zamisliti.

“Nakon redovnih vježbi od nekoliko sedmica, možete poticati vlastiti optimizam”, objašnjava Weitzer.

Primarni cilj nije postići taj ideal, već općenito razmišljati o njemu i tada postavljati realne ciljeve koji su optimistični za budućnost.

Do danas, međutim, neizvjesno je hoće li porast optimizma postignut samo vježbama dovesti do boljeg sna i boljeg zdravlja, naglašava Weitzer. Međutim, ako je to slučaj, što bi se trebalo ispitati u daljnjim studijama, “trening optimizma” mogao bi umanjiti učestalost spavanja i druge zdravstvene probleme u populaciji.

 

klix