Nermina Mašala Kelić: Po čemu ćemo pamtiti 2020. godinu

Uoči dočeka Nove godine, na izmaku “stare”, obično sumiramo rezultate i izvlačimo određene zaključke za narednu godinu. Podsjećamo se lijepih, ali i onih manje lijepih trenutaka koji su obilježili prethodnih 365 dana.

Pandemija coronavirusa, gotovo sve nas je zaustavila u novim planovima, idejama, na putu ka boljem i većem.

U duhu ispraćaja ove “pandemijske” godine, u nastavku pročitajte osvrt godine Nermine Mašala Kelić, direktorice agencije UM Sarajevo​.

 

1. Kakva je situacija u Vašoj kompaniji?  Koliko je corona-kriza uticala na poslovanje?

– Slobodno možemo reći da ne postoji industrija na koju corona-kriza nije imala uticaja. Ako posmatramo kroz prizmu prometa, u većini kompanija se održava negativno, pa ni mi nismo izuzetak. Kada se pojave neke krizne situacije oglašivački budžeti su obično prepoznati kao izvori brzih ušteda. Koliko je to dugoročno dobro za kompaniju, to je već jako upitno. Ali činjenica je da se tu najčešće prave prvi rezovi. Tako je bilo i u vrijeme pojave corone za veći broj oglašivača. Naravno, postoje oni koji su prepoznali značaj kontinuirane komunikacije i posljednji podaci govore da su to potrošači znali nagraditi. Upravo u skladu s ovim se kretao i obim posla u našoj agenciji.

S druge strane, prisutni su i pozitivni efekti ovog vanrednog stanja. Jedan od dugoročno najvažnijih možemo nazvati akceleratorom poslovnih procesa. Pojedini trendovi koji već duže vrijeme na mala vrata ulaze u naše kompanije su odjednom dobili vjetar u leđa (npr. remote work, usvajanje novih tehnologija, online trgovina i sl. ). Preko noći su postale moguće mnoge stvari za koje smo se do jučer smatrali nespremni.

2. Po čemu ćete još pamtiti 2020. godinu?

– Po preispitivanju sistema vrijednosti. Prije svega onih ličnih, porodičnih, društvenih, pa onda i korporativnih. Ovo čudno vrijeme je pokazalo kako smo posložili prioritete. Pokazalo je da li naši postupci zaista idu u skladu s onim što želimo da budu naše vrijednosti.

3. Kakvu prognozu imate za post-coronsko vrijeme? 

– Kada imate neku iznenadnu vanrednu situaciju onda pokušavate da se što prije i što bolje adaptirate. Velike odluke se donose na gotovo dnevnom nivou, a sve kako bi izvukli maksimum iz novonastalih okolnosti. Ali, šta kad ta vanredna situacija potraje dovoljno dugo da je morate uzeti kao “normalno stanje”? Stanje za koje niste ni blizu sigurni koliko ce potrajati, a u okviru kojeg trebate napraviti biznis plan? Onda procesi planiranja postaju daleko oprezniji, sa duplo više provjera i troduplo više mogućih scenarija.

Slično je i kada govorimo generalno o potrošnji na tržištu. Ljudi se ponašaju opreznije i to će sigurno potrajati duži period. Čak i oni koji nisu imali smanjenje prihoda pod uticajem opšte situacije reduciraju kupovine. Ovo je jako bitna stvar koju moraju imati na umu i svi koji kreiraju javno mnijenje, jer nam je sada izuzetno važno da podržimo ekonomsku aktivnost.

4. Planovi za 2021. godinu?

– Mi smo svoje planove postavili dosta optimistično i trudit ćemo se da ih dosegnemo. Mislim da imamo tim ljudi koji može odgovoriti zadatku i našim klijentima ponuditi izvrsnu uslugu. Sve ove godine smo se izdvajali i po našim intenzivnim ulaganjima u istraživanja koja nam služe kao čvrsta podloga za kreiranje medijskih strategija. Trudili smo se da u covid vrijeme zajedno sa našim partnerima nađemo modul kako bi održali kontinuitet i na tom polju.  Sve u svemu, spremni smo za nove izazove!

 

Akta.ba