Koža “upozorava”: Znakovi da vam nedostaju vitamini i minerali

Važne biohemijske reakcije u tijelu ne mogu se pravilno odvijati bez potrebnih vitamina i minerala. Ovo oslabljeno funkcioniranje katkad se može manifestirati na tajanstvene načine.

Pucanje kože

Zbog industrijski prerađene hrane, lako može doći do manjka vitamina. Mnogi i ne jedu dovoljno pravih namirnica ili ih zbog probavnih problema ne mogu apsorbirati. Tajanstveni simptomi čiji je uzrok nedostatak vitamina ili minerala:

Pucanje kože na rubovima usana – Nedostaju vam: željezo, cink i B vitamini, poput niacina (B3), riboflavina (B2) i B12. To je uobičajeno kod vegetarijanaca jer zbog načina prehrane često ne dobivaju dovoljno željeza, cinka i vitamina B12.

Rješenje: Jedite više paradajza, blitve, kikirikija, mahunarki poput leće, peradi, lososa, tune, jaja, školjki i rakova.

Apsorpcija željeza pojačana je vitaminom C, koji također pomaže u borbi protiv infekcije. Kombinirajte ove namirnice s povrćem kao što su brokula, crvena paprika, kelj i karfiol.

Crvene ili bijele pojave

Crveni osip i ljuskice na licu (a ponekad i na drugim mjestima), te gubitak kose – Nedostaju vam: biotin (B7), poznat kao vitamin za kosu. Jedete li sirova jaja, to vas čini ranjivima jer protein prisutan u sirovim jajima, pod nazivom avidin, pospješuje sposobnost tijela da apsorbira biotin.

Rješenje: Jedite više kuhanih jaja (kuhanje deaktivira avidin), lososa, avokada, gljiva, karfiola, soje, oraha, malina i banana.

Crvene ili bijele pojave na koži slične aknama, obično na licu, rukama, bedrima i stražnjici – Nedostaju vam: esencijalne masne kiseline te vitamini A i D.

Rješenje: Jedite manje zasićenih masnoća, a transmasnoće, poput margarina i očvrsnute biljne masnoće, sasvim izbacite i povećajte unos zdravih masnoća.

Trebate više lososa i srdela, plodova kao što su orasi i bademi, te sjemenki kao što su lan, konoplja i chia. I samo 10 minuta na suncu pomoći će vam da dobijete vitamin D.

Trnci i peckanje

Trnci, peckanje i žarenje u rukama, nogama ili drugdje – Nedostaju vam: vitamini grupe B, poput folne kiseline (B9), B6 i B12. Ovaj nedostatak je izravno povezan s perifernim živcima. Navedeni simptomi mogu se javiti i u kombinaciji s anksioznošću, depresijom, anemijom, umorom i hormonskom neravnotežom.

Rješenje: Jedite špinat, šparoge, cveklu, grah, jaja, hobotnicu, školjke, rakove i meso od peradi.

 

Coolstyle