Upala je prirodno oruđe koje je našem tijelu potrebno za borbu protiv bolesti, liječenje povreda i sprečavanje infekcija.

No kada upala postane hronična, ona tada može biti i problematična.

– Mnoge hronične bolesti povezane su s upalom, poput dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti, Alzheimerove bolesti, raka i artritisa – objašnjava Ale Zozos, magistar medicine.

Stalna borba protiv upala niskog stepena također je teška za tijelo i s vremenom može dovesti do slabljenja imunološkog sistema.

Podrška tijelu kod upala višestruki je pristup koji uključuje odgovarajući san, zdrave prehrambene navike i promjenu načina života. Ono što jedemo i pijemo može biti moćno oruđe za borbu protiv upala – posebno ono za što je dokazano da posjeduje ključne hranjive tvari koje djeluju protiv hroničnih upala.

Jednostavan način za ublažavanje upale je pijuckanje šoljice čaja.

– Iako razine protuupalnih svojstava variraju od čaja do čaja, smatra se da većina čajeva ima osam puta veću antioksidativnu moć od voća i povrća – kaže Brynne McDowell.

Protuupalni čajevi:

1. Zeleni čaj

– Zeleni čaj tema je mnogih istraživačkih studija i sadrži spojeve za koje se smatra da potiskuju upalu i blokiraju protupalne puteve u tijelu. Smatra se da on štiti srce od oštećenja i sprječava kardiovaskularne bolesti – kaže McDowell.

Ako volite zeleni čaj, onda isprobajte matchu, snažniju verziju zelenog čaja koja je posebno bogata antioksidansima i korisnim spojevima zvanim EGCG, za koje se smatra da imaju pozitivne učinke na metabolizam, kontrolu glukoze i zdravlje srca.

2. Čaj od kurkume

Kurkuma je poznata po jarko narandžastoj boji, a McDowell objašnjava kako kurkuma sadrži kurkumin, koji pomaže u borbi protiv tvari u tijelu koje mogu povećati upalu.

– Budući da kurkuma ima protuupalna svojstva, pokazalo se da pomaže u borbi protiv slobodnih radikala koji mogu uzrokovati bol i upalu.

3. Čaj od đumbira

Korijen đumbira nevjerojatno je zdrav, pa se zato nalazi u svemu, od kineskih i indijskih začina do slatkiša, proizvoda za njegu i u čajevima. Prema istraživanju, đumbir (zbog aktivnog sastojka gingerola) ima protuupalna svojstva koja mogu pomoći tijelu da odgovori na hroničnu upalu koja dovodi do boli, uključujući bol u koljenu do bolova u mišićima nakon vježbanja pa čak i do menstrualnih tegoba.

Možete kupiti čaj od đumbira ili ga dodati u bilo koju mješavinu čaja (ili ga jesti samostalno).

4. Tulsi čaj

Tulsi je nešto manje poznata biljka iz porodice slatkog bosiljka, koji je poznat dodatak u pesto umaku. On ima jači, papreniji okus, a koristio se u praksi tradicionalne medicine poput Ayurvede zbog svoje sposobnosti da tijelo prilagodi stresorima. Nauka sada potvrđuje sposobnost tulsija, koji se lako konzumira u obliku čaja, na mnogo načina pomaže zdravlju, a također ima i protuupalna svojstva na akutne (kratkotrajne upale, poput crvenila oko povrede) i hronične upale (dugotrajna upala, poput artritisa). Čaj od tulsija sam po sebi ne sadrži kofein, ali se obično kombinira s crnim, bijelim ili zelenim čajem kako bi ublažio njihov okus.

5. Čaj od šipka

Čaj od šipka bogat je antioksidansima, uključujući polifenole i galaktolipide, za koje je utvrđeno da imaju protuupalno djelovanje koje je povezano s bolestima poput artritisa. Pokazalo se da čaj napravljen od ove biljke smanjuje bol povezanu s artritisom kao i drugim upalama.

6. Čaj od kamilice

Ovaj cvjetni čaj sprječava upalu, a može čak biti od pomoći i u liječenju raka. Odličan je dodatak večernjoj rutini zbog brojnih zdravstvenih prednosti, koje mogu uključivati ​​pomoć pri rješavanju nesanice i olakšavanje probavnih tegoba. Isprobajte čaj od kamilice s kapljicom meda i limuna za umirujući napitak koji ne sadrži kofein.

7. Čaj od cimeta

Poznato je da cimet ima protuupalno, antioksidativno i antibakterijsko djelovanje – što ga čini izvrsnim dodatkom bilo kojoj vrsti čaja ili se pak može samostalno skuhati.

Jedna od najpopularnijih prednosti cimeta je njegova sposobnost da s vremenom snizi šećer u krvi aktiviranjem oslobađanja inzulina, piše Real Simple.

Coolstyle magazin