Mladi od medija očekuju nove formate za plasiranje sadržaja

Mladi u BiH nisu zadovoljni medijskim sadržajem

Čak 66% mladih u BiH koji uglavnom prate online medije nije zadovoljno sadržajem online
medija i i sadržajem radijskih i televizijskih programa. To su rezultati istraživanja Medicentra
Sarajevo iz 2021. čiji su autori Anida Sokol i Senad Alibegović.
Vođen ovim rezulatima aktivista Nersad Ikanović odlučio se na seriju podcasta u kojima je
razgovarao sa medijskim stručnjacima, predstavnicima civilnog društva, medijskim istraživačima
s ciljem pronalaska rješenja i kreiranjem kvalitetnijeg sadržaja za mlade.

Osim govora o kreiranju više sadržaja za mlade podcasti su imali za cilj i poticanje kritičkog
mišljenja, poboljšanje medijskih kompetencija, kao i prepoznavanje lažnih vijesti.
Zaključci serija podcasta su da novi formati poput podcasta mogu lakše doprijeti do mlađe
publike, osobito ako su gosti, odnosno sagovornici podcasta upravo mlade osobe.
“Iako se radi o ne tako atraktivnoj temi, publika se može pridobiti zanimljivim primjerima i
kvalitetnim sagovornicima. Ovaj format (podcast) bi bio odličan metod za daljnju edukaciju o
medijskoj pismenosti jer je kratak, može se slušati i tokom druge aktivnosti, te je praktički
najsličniji dijaloškoj TV emisiji“, rekao je Ikanović.

Analizirajući zapažanja svojih sagovornika Ikanović je primjetio nekoliko stvari koje bi medijima
mogle pomoći da svoj sadržaj prilagode i učine atraktivnijim mlađoj publici.
„Mladi žele kvalitetniji medijski sadržaj, potrebni su novi načini pridobijanja pažnje mladih,
potrebni su mlađi novinari u redakcijama koji razumiju svoju generaciju, transparentnost
vlasništva i domene trebaju biti na profesionalnom nivou u sferi online medija“, dodao je
Ikanović.

Ovaj projekat u formi podcasta se implementira u sklopu “Humanity in Action Sarajevo Summer
Fellowship 2023”, a finansiran je od strane National Endowment for Democracy (NED).