Probijanje tunela Hranjen ponovo u zastoju: Radnici povučeni, poništen tender za nadzor

Radovi na probijanju tunela Hranjen trenutno su obustavljeni, izvođač je povukao radnike, mobilne timove, mehanizaciju i uređaje. Ovo je danas novinarima potvrdio premijer Vlade BPK Goražde Edin Ćulov, pojašnjavajući problematiku zbog koje je došlo do zastoja.
Između ostalih, prije tri sedmice poništen je tender za nadzor nad implementacijom probijanja tunela, a bilo je i spornih pitanja u vezi obezbjeđenja adekvatne dokumentacije koja tretira prilazne puteve.O gradnji tunela Hranjen razgovaralo se i ove sedmice u kabinetu premijera Vlade FBIH Nermina Nikšića, na sastanku kojem su prisustvovali i čelni ljudi JP Autoceste, federalna ministrica prometa i komunikacija, premijer i ministar privrede BPK Goražde, te gradonačelnik Goražda s pomoćnicima.

“Imamo uvjerenja premijera Nikšića i direktora Autocesta da će se aktivnosti na implementaciji projekta nastaviti, izabrati nadzor. Ja ne bih davao nikakve izjave u smislu vremenskih rokova pošto ima toliko stvari koje mogu utjecati na implementaciju projekata. Siguran sam da će se projekat tunela realizovati, ali u kojem periodu to niko ne zna”, izjavio je Ćulov.

Probijanje rokova

Zašto je probijanje tunela i povezivanje ovom putnom komunikacijom sa Sarajevom za Goražde jedan od najznačajnijih projekata u njegovoj historiji izlišno je i pominjati, no s druge strane neosporna je činjenica da su u cijeloj priči oko izgradnje tunela godinama probijani rokovi, potrošeni milioni maraka, a projekat još nije ni do “pola puta”.

Premijer BPK Goražde Edin Ćulov

Premijer BPK Goražde Edin Ćulov

“Podsjetit ću da je u septembru prošle godine raspisan tender za nastavak radova na tunelu Hranjen, kasnije je odabran stari-novi izvođač radova Euroasfalt, nakon toga početkom godine bilo je neophodno od strane JP Autoceste raspisati tender, javne nabavke za nadzor nad implementacijom probijanja tunela Hranjen. Novi ugovor, novi nadzor, međutim nekoliko žalbi je bilo pa se procedura odužila, tako da do danas nemamo izabran nadzor, odnosno prije tri sedmice usvojena je žalba na nadzor za probijanje tunela Hranjen što znači da će se morati uraditi ispravke dokumentacije i ponovo objaviti javne nabavke za nadzor. U međuvremenu izvođač je povukao svoje ljude, mobilne timove uređaje koje koristi tako da javnost treba znati da se trenutno ne izvode radovi na probijanju tunela Hranjen”, pojasnio je Ćulov.

Drugi dio problema

Drugi dio problema su, ističe, prilazni putevi na kojima se vrši eksproprijacija.

“Na vladi i skupštini smo imali podatke da se ne radi adekvatno eksproprijacija, da bi Ramić, pomoćnik gradonačelnika za katastar na sastanku kod premijera Nikšića iznio podatke da su eksproprijaciju uradili u procentu skoro 92 posto prilazne ceste od strane Pobjede, s južne strane tunela Hranjen. Ministarstvo privrede nije moglo izdati rješenje prema postojećem Zakonu o pretvorbi zemljišta jer Zakon izričito kaže da se rješenje o pretvorbi zemljišta može izdati samo ako se uplati peti primjerak. Nakon sastanka kod premijera Vlade FBIH ministar privrede je pristao izdati rješenje o pretvorbi poljoprivrednog zemljišta na prilaznoj cesti kako bi se krenulo u izdavanje urbanističke saglasnosti prilaznog puta sa južne strane tunela Hranjen. I na tom rješenju će se navesti da je važeće ukoliko se uplata izvrši u roku od sedam dana nakon izdavanja rješenja”, pojasnio je Ćulov

Gradonačelnik Goražda Ernest Imamović tvrdi da se rješenje moglo izdati prije godinu dana kada je stigao zahtjev Autocesta.

“Godinu dana se nepotrebno čekalo na rješenje, a nije tačno da Grad Goražde nije radio eksproprijaciju. Tek nakon sastanka sa federalnim premijerom i ministicom prometa i komunkacija rješenje će biti izdano, novac će kantonu biti na računu za sedam dana”, kaže Imamović.

On je pozvao Vladu FBIH da održi sjednicu u Goraždu samo o temi tunela Hranjen.

“Da se stanovništvu objasni zašto je stala gradnja tunela Hranjen, da je zbog nadzora i da dobijemo direktna obećanja kada će zakonska procedura biti završena, da krenemo u nastavak gradnje jer sredstva postoje. Nadzor nije izabran, svima nama koji živimo ovdje to ne ide u prilog. Pozivam Vladu FBIH da održi sjednicu, a Vladu BPK Goražde da učestvuje, i grad Goražde će se staviti na raspolaganje, za sve aktivnosti tog dana, da damo jaku poruku ljudima koji žive ovdje da će se nastaviti gradnja tunela”, poručio je Imamović.

Gradonačelnik Goražda Ernest Imamović (SDP)

Gradonačelnik Goražda Ernest Imamović (SDP)

Iz Autocesta kažu da realizacija projekat tunela Hranjen ne zavisi samo od njih zbog njegove složenosti, ali i završetka kompletnog procesa eksproprijacije i ishodovanja svih potrebnih saglasnosti, kao i dozvola od nadležnih institucija i ministarstava, te provođenja postupka nabavke za izbor izvođača i Nadzora.

“Između ostalog, u toku je i ishodovanje Urbanističke suglasnosti za preostali dio brze ceste gdje postoje određeni problemi u vezi insistiranja plaćanja pretvorbe zemljišta od strane Ministarstva za privredu BPK Goražda koje još uvijek nije u vlasništvu JP Autoceste FBiH, kao i nemogućnost dobivanja suglasnosti od Privrednog društva UNlS ,”Ginex” d.d. Goražde”, istakli su iz ovog preduzeća.

Premijer BPK Goražde ističe da je s tim u vezi održao sastanke i sa menadžmentom UNIS Ginexa s obzirom da postoje osporavanja rute brze ceste koja prolazi pored ovog privrednog društva.

Foto: Autoceste FBiH (Foto: Klix.ba)

Foto: Autoceste FBiH (Foto: Klix.ba)

“Autoceste nisu dobile saglasnost iz Ginexa pošto je polupetlja previše blizu opasnih objekata sa eksplozivom, a to su dokazali kroz dvije studije urađene od strane ekspertnih kuća. Izvršni direktor Autocesta tvrdi da i za to imaju tehničko rješenje sa tzv. barijerama, a vrijeme će pokazati da li je to adekvatno rješenje”, kaže Ćulov.

Iz Autocesta podsjećaju da je u martu 2024. godine potpisan ugovor sa Izvođačem Euroasfalt za nastavak radova na probijanju tunela Hranjen i izradi primarne tunelske podgrade, kao i izradi dijela sekundarne tunelske obloge. Vrijednost ugovorenih radova je bez PDV-a 122 miliona i 975.918 KM.