Od 04. do 13. oktobra ovogodišnji, 64. Internacionalni teatarski festival
MESS pod motom "Unstoppable life" (Nezaustavljivi život). Izvrsni domaći, regionalni i svjetski
reditelji i rediteljice, od kojih mnogi već nagrađivani na MESS-u, različitim teatarskim estetikama
upravo će naglasiti neuništivu snagu života i otpornost pred destrukcijom.
„Ideja je jednostavna, ali snažna: ni zlo ni razaranje ne mogu zaustaviti život. U središtu ove poruke
nalazi se uloga umjetnosti kao simbola nade, njen neprekidni glas u vremenu globalnih katastrofa.
Dok svjedočimo nasilju i destrukciji, vjerujemo da ljudska priroda, u svojoj suštini, nadilazi
destruktivne politike koje svijet guraju u pogrešnom smjeru. U kontrastu s neodgovornim liderima,
događaji poput Festivala MESS predstavljaju prostore nade i obnove. Ono što činimo može
izgledati kao malo zrno, ali upravo iz takvih sitnih sjemenki izrasta novi život, što vjerno
poručujemo i našim ovogodišnjim vizuelnim identitetom“, ističe direktor Festivala MESS, Nihad
Kreševljaković.
Upravo će predstava koja otvara MESS, „Metro Gaza“, Hervea Loichemola, u čijoj produkciji
učestvuje Freedom Theatre iz izbjegličkog kampa Jenin u Palestini, na najbolji način odgovoriti
centralnoj temi. Iako se ne bavi direktno genocidom koji se sada dešava u Gazi, oni ukazuju na moć
mašte i vjere u bolji život i bolji svijet, a što je u situaciji u kojoj oni žive apsolutno izraz otpora.
Vjerovati u ljude i ono dobro u njima, moć da se suprostave dehumanizaciji, nepojmljivoj destrukciji,
čin je čiste hrabrosti.
Žoldakov „Edvard II“ je priča o želji za moći i njenim posljedicama u kontekstu vremena u kome
živimo, Alessandro Serra u predstavi “TraGùDiA: Pjesma o Edipu” poziva nas da skupa obnovimo
plam uništene civilizacije, Josef Nadj „Punim mjesecom" najavljuje pojavu novog života, Davide
Lodice („Posjeta“) bavi se krivnjom i neprijateljstvom prema strancima, Omar Rajeh („Ples nije za
nas“) svijetom koji nema prošlost, nadom, suprotstavljenjem strukturama moći, Žiga Divjak
(„Budućnost“) posljedicama ljudskog zagađivanja prirode, Nermin Hamzagić temom samoće,
praznoće i propašću srednje klase („Drama o Mirjani i ovima oko nje“), Tamara Kučinović („Stepski
vuk“) identitetom, Selma Spahić („Kroćenje goropadnice“) dugom poviješću ušutkivanja žene,
Magelli („Malograđanska svadba“) postavlja komad Bertolda Brechta koji je smatrao da umjetnošću
nemamo pravo zavaravati publiku iluzijama niti joj prikrivati stvarnost, ma kakva ona bila.
„Nezaustavljivi život” slavi snagu kreativnosti i umjetnosti koja, unatoč surovoj stvarnosti, ne
odustaje od empatije, koja gradi mostove i podsjećamo na to da svi zaslužujemo puno više od ovog
u čemu trenutno živimo. Zbog svega ovoga, pozivamo publiku da bude dio ovog teatarskog, ali i
humanističkog iskustva“, pozvao je direktor Kreševljaković.