
Na području Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde danas je počeo proces javne rasprave o Nacrtu predmetnog kurikuluma, o čemu je bilo govora na pres konfereciji kantonalnog ministarstva za obrazovanje, Pedagoškog zavoda te Misije OSCE-a u BiH.
Naglašeno je da su aktivnosti na provođenju kurikularne reforme u ovom kantonu započele u februaru prošle godine potpisivanjem Memoranduma o saradnji sa Misijom OSCE-a u BiH, nakon čega je od strane resornog ministarstva imenovan stručni tim za izradu predmetnog kurikuluma, koji čine 33 stručnjaka za sve nastavne predmete.
Ulogu koordinacije, planiranja i realizacije aktivnosti kada je u pitanju izrada Nacrta predmetnog kurikuluma, vodi Pedagoški zavod BPK Goražde.
Direktor Pedagoškog zavoda Admir Kurtović naglasio je da je kurikularna reforma jedan od uslova za ulazak Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju, ističući da se provode sve neophodne aktivnosti kako bi se što kvalitetnije uredio ovaj dokument. U tom pravcu između ostalog, na osnovu sporazuma o saradnji sa Ministarstvom obrazovanja Kantona Sarajevo, koristi se njihovo dugogodišnje iskustvo u oblasti kurikularne reforme.
„U narednom periodu radit ćemo u tri pravca. Prvi je priprema zakonske legislative, pri čemu će nam biti potrebna podrška Skupštine BPK i Vlade kantona kako bi smo Zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju prilagodili kurikulumu. Drugi pravac je finalizacija ovog dokumenta kako bi dobio svoju najbolju formu. Treći i najznačajniji segment odnosi se na pripremu nastavnika za implementaciju reforme u učionicama od septembra 2025. godine“, naglasio je Kurtović.
Sve aktivnosti će biti dostupne putem platfome na službenoj web stranici Pedagoškog zavoda, kako bi se svim nastavnicima prezentovao proces kurikularne reforme, predstavili elementi kurikuluma, te dale smjernice kako da kroz proces javne rasprave uzmu aktivno učešće u formiranju konačnog prijedloga, koji će biti dostavljen resornom ministarstvu na dodatno usaglašavanje.
Ministrica za obrazovanje BPK Goražde Adisa Alikadić Herić, kaže je riječ o najznačajnijoj refomi koja će učenicima ponuditi kvalitetnije obrazovanje. U procesu javne rasprave o Nacrtu predmetnih kurikuluma očekuje se I aktivno učešće u raspravi kako nastavnika tako i roditelja odnosno staratelja učenika. Nacrt predmetnih kurikuluma na web stranici Pedagoškog zavoda biće na uvidu do 30 aprila ove godine
„Pozivaju se svi nastavnici, stručni saradnici, kao i menadžment škola, da putem formiranih stručnih aktiva aktivno uzmu učešće u javnoj raspravi, kako bi mogli eventualno dati svoje primjedbe, prijedloge, sugestije i zapažanja na ovaj veoma bitan dokument za unapređenje u odgojno-obrazovnom procesu na području BPK Goražde“- kazala je ministrica Aliakdić – Herić.
Dodala je, da ovako koncipiran pristup, koji se naziva kurikulumski pristup, je usmjeren na razvoj kompetencija kao ključnih ishoda odgoja i obrazovanja.
„Planirani rok za usvajanje kurikuluma je juli 2025. godine, a njegova implementacija je planirana početkom školske 2025/2026. godine. U toku avgusta ove godine će biti organizovane intenzivne obuke za sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa, kako bi se u implementaciju kurikuluma ušlo sa dobrim kadrovskim pretpostavkama“- naglasila je ministrica za obrazovanje BPK Goražde.