Firma ŽGP još uvijek demontira goraždanski “Most žrtava genocida u Srebrenici”. Dio objekta koji će biti rekonstruisan u sklopu projekta u kojem je najavljena izgradnja kružnog toka u tom dijelu grada nije nimalo lagan zadatak, pokazalo se na samom početku radova.Most je pravljen u doba socijalizma polovinom prošlog stoljeća, a inžinjeri JP Ceste FBIH dobro poznaju historijat objekta u čiju rekonstrukciju investiraju 2,75 miliona KM.
“Za vrijeme bivše Jugoslavije ovo je jedan od prvih mostova, ako ne i prvi sa tzv. spregnuto prednapregnutom rasponskom konstrukcijom. Jako interesantna konstrukcija koja je nažalost doživjela svoj vijek trajanja, pretrpjela velika oštećenja i mi smo pristupili detaljnoj i kvalitetnoj rekonstrukciji da bi mogla biti dalje u funkciji odvijanja prometa. Posao je jako zahtjevan jer je konstrukcija osvjetljiva, ne možemo je rušiti na bilo koji način, moramo raditi po određenim smjerovima, tako da detaljno planiramo unaprijed. Pratimo konstrukciju za svaku fazu radova i trenutno je rušenje konstrukcije puno zahtjevnije nego nastavak radova, odnosno betoniranje i sanacija čelične konstrukcije”, kaže Alen Gabela, nadzorni inžinjer .
Radnici ŽGP kojima su povjereni radovi na mostu polovinom jula su ih započeli, a fini radovi su još daleko i to ne samo zbog osjetljivosti konstrukcije mosta već i drugih prepreka.
“Moramo pažljivo rušiti, nakon svakog rušenja određenog dijela moramo izvršiti geodetsko snimanje mosta da vidimo kako se most ponaša za određene faze. Kad srušimo most moramo ga opet geodetski snimiti da vidimo u kojoj je geometriji ostao nakon rušenja,a onda dobro razmisliti kako ćemo dalje nastaviti radove. Ja očekujem da bi sa ojačanjima rasponske konstrukcije trebali početi u narednih 20-tak dana. Imali smo prepreke na samom početku zbog nemogućnosti lokalne zajednice da izmjesti vodvod koji nam je napravio zastoj od nekoliko mjeseci, a imamo još uvijek problema sa nemogućnošću uvođenja izvođača u posjed po pitanju kružnog toka, s obzirom da nije izvršena eksproprijacija što može uticati na krajnji rok izvođenja radova, što nije ni do izvođača ni investitora jer sama eksproprijacija nije u nadležnosti JP Ceste FBIH”, kaže Gabela.
Rok za izvođenje radova na mostu je osam mjeseca od dana uvođenja u posao, no po svemu sudeći taj rok neće moći biti ispoštovan.
Most žrtava genocida u Srebrenici sagrađen je u periodu od 1961. do 1963. godine kada je i pušten u promet.