Izdavanjem E-recepata u BPK Goražde dostupnije terapije pacijentima

U Bosanskopodrinjskom kantonu (BPK) Goražde od početka ove godine krenuo je proces informatizacije zdravstvenog sistema kojim rukovodi Zavod zdravstvenog osiguranja BPK-a.

Od 1. februara počelo se sa izdavanjem tzv. elektronskih recepata što će pacijentima olakšati dostupnost terapijama a, kako su ranije pojasnili iz Zavoda zdravstvenog osiguranja,  krajnji cilj informatizacije zdravstva je uvođenje elektronskih zdravstvenih legitimacija čime će se umnogome olakšati rad u zdravstvenim ustanovama.

Direktor Doma zdravlja „dr. Isak Samokovlija“ Goražde dr. Edin Čengić ističe da su izdavanju E-recepata  prethodile i neophodne pripreme

„ U toku januara u posjeti ustanovi su bili predstavnici informatičke firme koja vodi taj sistem i koji  si na računare u svim našim ambulantama instalirali i provjerili da li konfiguracije računara i internet odgovaraju sistemu. U tome se uspjelo u većini ambulanti posebno u gradskim, izuzev nekih terenskih te je izvršena obuke sestara i ljekara za rad. Od 1. februara dobili smo instrukcije od Zavoda zdravstvenog osiguranja da počenmo sa izdavanjem elektronskih recepata i taj način rada za sada ide jako dobro“ – kazao je on.

Dodao je da će se do kraja februara dijelom izdavtai i papirni recepti dok se očekuje da se već u martu  u potpunosti pređe na E-recepte.

„ U svim abulantama sistem funkcioniše i svi lijekovi sa esencijalne A i B liste su već ranije unešeni u sistem tako da je vrlo lako sada propisivati terapije. Za početak smo odlučili da akcenat stavimo na hronične pacijente koji imaju svoje redovne terapije i većina njih  ima više lijekova po koje dolaze svaki mjesec. Sve ide vrlo jednostavno, recept se šalje u apoteke koje su takođe uvezane i on je aktivan 15 dana koliko pacijent ima vremena da podigne lijek“ – pojasnio je on.

Ocjenio je da će E-recepti donijeti brojne prednosti u zdravstvu na području BPK poput bržeg izdavanja lijekova, smanjenja mogućnosti grešaka u propisivanju, minimalnog korištenja papira i sl.

Pošteđeni su pacijenti koji su  morali fizički dolaziti s tim  da su se prethodno morali naručivati i pored toga nerijetko i čekati ukoliko smo imali hitnih slučajeva. Sada je puno lakše. Pacijent ne mora dolaziti, telefonski se obavijesti da mu je recept otišao u apoteku i on ima 15 dana da ga podigne. Ne može se desiti kao prije da pacijent podigne, izgubi lijek ili recept pa dođe ponovo i to je čitava procedura. Sada je sve uvezano i ne postoji mogućnost da se lijekovi propisuju više nego što je dozvoljeno za jedan mjesec, jer sistem to onemogućava“ – naveo je Čengić.   .