Preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine (AC FBiH) su najavile početak završnih radova na izgradnji tunela Hranjen u cjelokupnom iznosu od 123 miliona KM.
“Za nepune dvije godine rada na čelu AC FBiH radio sam najviše na intenziviranju realizacije svih projekata na autocesti Koridora 5C i svih brzih cesta u FBiH. Mislim da smo pokretanjem investicionog ciklusa od četiri milijarde KM dali doprinos razvoju ekonomije, koji niko ne može zaustaviti. Kada sam došao u AC FBiH, projekat tunela Hranjen je bio spreman i pripreman kao nova afera Vlade FBiH”, tvrdi direktor AC FBiH Elmedin Voloder.
Nada se da je svojim postupcima, odlukama uprave, učešću AC FBiH u finansiranju projekta sa Vladom FBiH i današnjim pokretanjem postupka nabavke dao, kako je rekao, svima odgovor kako treba raditi i odgovorno se ponašati kada dobijete povjerenje i radite za zajednicu.
Poručio je novoj Vladi FBiH da je na njoj obaveza da ispoštuje zacrtane ciljeve i završe projekat u narednom periodu kako bi se tunel i pristupne ceste mogle koristiti i biti operativne za tri godine.
Predmet ove javne nabavke su radovi na završetku izgradnje tunela Hranjen.To podrazumijeva, kako su obrazložili, završetak iskopa i ugradnju primarne podgrade glavne i servisne tunelske cijevi, poprečnih veza (pješačkih i za interventna vozila), niša (parkirnih, SOS, elektro i protupožarnih) na preostalom dijelu tunela te za nastavak radova na ugradnji sekundarne tunelske obloge i portalnih konstrukcija.
Pokrenut je postupak nabavke putem pregovaračkog postupka bez objave obavještenja za nabavku radova za nastavak izgradnje tunela Hranjen u vrijednosti 20 posto (6,7 miliona KM bez PDV-a) od osnovnog ugovora.
Ova sredstva će biti usmjerena za, kako su ukazali, nesmetano i svakodnevno probijanje tunela. Podsjetili su da su početkom prošlog mjeseca dopunili planove poslovanja kojima su osigurali dodatna vlastita sredstava za izgradnju ovog tunela.
Trasa ovog, kako su konstatovali, najzahtjevnijeg dijela brze cesta Prača – Goražde sastoji se od dvije cijevi dužine od 5,5 kilometara. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna.
Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu. Nakon izgradnje tunela Hranjen i nove ceste, put od Sarajeva do Goražda (preko Pala i Prače) će trajati oko 45 minuta, saopćili su iz Vlade FBiH.
Podsjećamo, vlast je prije više tri godine obećala da će 2022. biti završena gradnja nove saobraćajnice od Sarajeva do Goražda. Gradnja tunela Hranjen, na kojoj je i ranije bio angažovan Euro-asfalt, obustavljena je prošle godine.
Gradnja je trebala koštati koštati 81 milion KM, a veći dio iznosa – 65 miliona KM je osigurano iz akumulirane dobiti BH Telecoma. Radovi su obustavljeni u trenutku kada je realizirano tek 35 posto projekta. Za 35 posto urađenog potrošen je skoro sav novac, tačnije 97 posto novčanih sredstava.
Kao razlog zašto su se desili propusti u gradnji, navedeno je to da su se desile razlike između predviđenih i stvarnih geoloških uslova na području na kojem se tunel gradi. Ocijenjeno je da je to za posljedicu imalo razliku između ugovorene i realizovane dužine iskopa i gradnje. Nije poznato da je iko, na bilo koji način, odgovarao za ove propuste. Izvođač radova je kompanija Euro-asfalt.
klix.ba