Premijer BPK Edin Ćulov: Sa aktuelnim tenderom tunel Hranjen će biti probijen

Premijer Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde Edin Ćulov ohrabren je jučerašnjom objavom tendera  za završetak radova probijanja tunela „Hranjen“ za što su iz budžeta Vlade Federacije i JP „Autoceste FBiH“ izdvojena finansijska sredstva u iznosu većem od 123 miliona KM bez PDV-a.

Prema informaciji koju je premijeru Ćulovu dostavilo JP Autoceste FBiH, predmet javne nabavke je odabir najpovoljnijeg ponuđača za okončanje probijanja tunela „Hranjen“ što podrazumjeva kraj iskopa i ugradnju primarne podgradne glavne i servisne tunelske cijevi, poprečnih veza i niša na preostalom dijelu tunela, te nastavak radova na ugradnji sekundarne tunelske obloge.

“ Ovi napori oko objavljivanja tendera do konačnog probijanja tunela Hranjen traju već duži period. Iako nam je bilo obećano da će se to desiti do kraja maja,  uz neko kašnjenje od dva – tri mjeseca, konačno je jučer objavljen tender u iznosu od od 123.268.860 KM koliko je  tenderskom dokumentacijom  procijenjeno da će biti potrebno za probijanje tunela Hranjen. To će značiti intenzivirane radove sa  južne I sjeverne strane tunela, kako bi se radovi okončali u roku do 30 mjeseci” – kazao je Ćulov.

Pojasnio je da  realizacija ovog tendera znači da više neće biti zatsoja u radovima na probijanu tunela

“ To znači da više neće biti nikakvih prekida I da će radovi intenzivno ići. Do sada se tunel kopao na način da svake godine novi budžet odobri  Vlada FBIH pa slijede novi tenderi I tako dalje. Nema više tendera i ovo je jedan do probijanja tunela. Biće samo tender za pristupne ceste  kada se dođe do 1000 metara tunela I on će se objaviti  za prilazne ceste iz pravca Prače I od južnog dijela do kružnog toka Pobjeda. Mogli bi se nadati da ćemo u roku od 30 mjeseci imati saobraćaj do kompleksa industrijske zone Pobjeda” – precizirao je Ćulov.

Napomenuo je da radovi na tunelu Hranjen nikada nisu prekidani ali se, kako je kazao, nisu odvijali željenim intenzitetom.

“ Imamo dobru saradnju sa Vladom FBiH od koje imamo razumjevanja ali  malo je njima trebalo vremenada se sve posloži i zbog toga je vjrovatno kasnio I tender. Radovi  nikada nisu prekidani ali nne odvijaju se  u intenzitetu kojim mi želimo. Trenutno je uključeno oko 60 ljudi, na lokaciji su  I nadzor I projektanti,  radovi traju ali će se daleko brže izvoditi sa ovim tenderom. Ponude se trebaju dostaviti do 19. Oktobra I nadamo se, ako ne bude nekih problema I žalbi, da će već početkom jedanaestog mjeseca  moći da krenu  punim kapacitetom. Sada se rade smanjenim intenzitetom,  samo sa južne strane se vrši određeno probijanje tunela, dok se sa obje strane rade primarne I sekundarne obloge tunela” – kazao je premijer BPK Goražde.

U informaciji koja mu je dostavljena kao predstavniku Odbora za praćenje realizacije Projekta cestovnog povezivanja Goražde-Sarajevo, JP Autoceste FBiH navode da se trenutno  izvode radovi na probijanju glavne tunelske cijevi i ugradnji sekundarne obloge u tunelu „Hranjen“ i prema podacima zaključno sa mjesecom julom 2023. godine, iskopano je više od pedeset posto tunela