WAKATT JE POTRAGA ZA NOVOM HUMANOŠĆU U SVIJETU UNIŠTENOM POHLEPOM

Na posljednjem festivalskom MESSpressu
razgovarano je o predstavama „Wakatt“ i „Gidionov čvor“ koje su večeras na
programu Festivala MESS. Večerašnja izvedba „Gidionovog čvora“ (18 sati,
Pozorište mladih) bit će prevođena na znakovni jezik, dok je „Wakatt“ u 19 sati
i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.
Serge Aime Coulibaly, jedno od vodećih imena u polju savremenog plesa na
afričkom kontinentu danas, sa svojom trupom Faso Danse Theatre predstavit će se u
19 sati i 30 minuta predstavom „Wakatt“ na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo. Riječ
je o predstavi koja propituje kompleksne savremene izazove: nacionalizam, klimatske
promjene i još mnogo toga. „Otvaramo brojna pitanja aktuelna u današnjem
svijetu, svijetu u kojem je Planeta spaljena i na sceni imamo pepeo i istopljeno
zlato i gledamo takmičenje ljudi u pohlepi, koji uvijek žele više i koji gledaju
kako da maksimalno iskoriste sve resurse ne brinući o okolišu“, pojasnio je
Coulibaly. Predstava ima dva dijela, u prvom se otvaraju mnogi problemi, da bi se
potom krenulo u potragu za novom humanošću. “To je okosnica naše trupe, da se
ne bavimo različitim stilovima koliko iskrenim dijalogom sa ljudima kroz
pokret“, istakao je reditelj i koreograf Coulibaly.
Budući da su pripreme počele još u doba covida, iznimno je bilo zahtjevno raditi na
postavci ovog djela. „Otkrivali smo i sebe kroz ovaj proces, natjerani da se
naviknemo na nove okolnosti u kojima smo otkrili velikodušnost koja dolazi od
brige za druge. Važno nam je da sa smo osmislili govor tijela koji će svima
razumljiv“, istakao je Ahmed Soura, jedan od aktera predstave. „Iskrenost nam je
važna jer svaki izvođač donosi i dio sebe na scenu i tako se direktno ostvaruje
kontakt s publikom. Afrika jeste važan dio predstave, ali ovo nije neka
egzotična predstava samo zato što smo afrički umjetnici, mi smo dio svijeta
kao cjeline koji našoj publici nudimo jedinstveno iskreno ljudsko iskustvo“,
zaključio je Coulibaly.
„I kao umjetnica i kao majka imala sam potrebu da ovaj tekst i adresiramo
aktuelna pitanja nasilja u školama, bullyinga, da dotaknemo svakoga ko je
imao problem sa obrazovnim sistemom. Ovo je hrabra predstava, koja je
uzdrmala većinu ljudi koji su je pogledali, a među njima je bilo mnogo roditelja,
prosvjetnih radnika, srednjoškolaca, osnovaca“, istakla je Selma Alispahić,
rediteljica predstave i glavna glumica. Posebno se osvrnula na činjenicu da je ovo
prvi put da radi duodramu nakon dvadeset i jedne godine izvođenja jedne od
najboljih predstava „Ay, Carmela“ sa pokojnim kolegom Draganom Jovičićem. „Ne
može mi niko nadoknaditi gubitak partnera kao što je bio Dragan, zbog toga

sam dobro promislila prije nego sam se odlučila za duo dramu, jer tu se ogleda
istinsko partnerstvo, povjerenje i poštovanje među kolegama. Džana je sjajna
glumica i zadovoljstvo je bilo raditi s njom što je nekad ličilo na pravu jazz
seansu u radi i igranju i u toj ljepoti. Napravila sam predstavu koju bih i ja
voljela pogledati u vremenu kad ovakvi formati iščezavaju sa scene. Dali smo
glas onima koji šute i naš rad sigurno nije uzaludan“, zaključila je Alispahić.