Procvat chatbotova umjetne inteligencije (AI) stvorio je širom svijeta muke, prvenstveno u školama, zbog sve češćeg varanja učenika. Međutim, nekoliko škola u Danskoj se pak odlučilo uključiti ih u nastavu, što se do sada pokazalo kao pozitivno.
I dok je prvi dojam takav da ga učenici koriste kako bi prepisivali na testovima ili uradili domaći zadatak, nastavnica Pedersen kaže da ChatGPT itekako može biti koristan, ako se koristi na adekvatan način.
“On učenicima može biti novi alat za učenje”, mišljenja je ova nastavnica.
Sada pet danskih srednjih škola – uključujući i onu gdje radi nastavnica Pedersen – ohrabruje korištenje tehnologije u nekim razredima, kao dio dvogodišnjeg projekta.
Učenici su za sada zadovoljni inicijativom.
Na nedavnom času engleskog, učenici su imali zadatak da prvo sami analiziraju kratku priču, a zatim da koriste AI chatbot. To je lekcija o sposobnostima tehnologije, ali i o njenim ograničenjima.
S druge strane, broj nastavnika koji žele ostati dosljedni starom sistemu obrazovanja je veći i oni ostaju “otporni” na ChatGPT.
Dok se jedni bore za uvrštavanje AL-a u učionice, drugi to izričito osporavaju, neki nastavnici posve nisu zabrinuti. Prema njihovom mišljenju, učenici su uvijek pronalazili načine da varaju, ChatGPT je sada samo jedna nova opcija.
klix.ba