Dok je u BiH, tokom prošle godine, zabilježen rast broja ovisnika o alkoholu od približno 15 posto, dotle je sve primjetniji trend opijanja među mladima, i to maloljetnicima.
Prihvatljiva pojava
– Alkohol kao supstanca je društveno prihvatljiva pojava u našem društvu. Dakle, nešto što je prisutno, pristupačno i dostupno mladim ljudima. U BiH u svakoj trgovini i kiosku mladi ljudi mogu kupiti alkoholne proizvode bez ikakve kontrole ili pak restrikcija prema onima koji su ovlašteni za prodaju takvih napitaka – kaže nam Amir Hasanović, izvršni direktor Udruženja za prevenciju ovisnosti „Narko-NE“
Foto:avaz.ba/Hasanović: Poražavajući podaci. Facebook
Također, naglašava da su mladi bombardovani reklamama alkoholnih proizvoda na svakom koraku.
– Ako prošetate Sarajevom, vidjet ćete da svaki drugi bilbord reklamira neki alkoholni proizvod, što je u uređenim zapadnim zemljama nezamislivo, a da ne govorimo o akcizama na alkohol, pogotovo na vino i pivo, koje su ispod standarda u EU. Dakle, sve su to negdje situacije koje doprinose tome da se alkohol među mladima u visokim količinama konzumira – ističe Hasanović.
Terensko istraživanje
Da je praksa prodaje alkohola maloljetnicima itekako prisutna, pokazali su i rezultati terenskog istraživanja Centra za edukaciju mladih (CEM) iz Travnika koji su pokazali da je tokom 2022. godine 99 trgovačkih objekata od 100 u 10 gradova u BiH prodalo alkohol maloljetnicima!
Efikasne strategije
Navodi da su dvije vrste efikasne strategije prevencije. Jedna su preventivni programi koji ciljaju na individualne vještine, na otpornost mladih ljudi, a druga okruženje koje kreiramo.
– Ako nam je dostupan alkohol, ako nemamo provođenje mjera, jer imamo zakon prema kojem je maloljetnicima zabranjena prodaja, a to se ne poštuje u 99 posto slučajeva, onda o čemu razgovaramo – iznosi Hasanović.
U „Narko-NE“ rade novo istraživanje među mladima od 13 do 17 godina čiji će rezultati biti dostupni naljeto.
avaz.ba