I dok je na više od 50 posto dionica koje se grade probijen rok izgradnje, iz Autotocesta FBIH uvjeravaju javnost da će se od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi autocestom nesmetano putovati za šest godina.
Ovako te obmane izgledaju u praksi.
Krajem jula prošle godine direktor Autocesta FBiH Denis Lasić najavio da će do kraja 2023. godine početi gradnja tunela Prenj, da bi krajem decembra Lasić najavio tek drugu fazu poziva – zahtjev za finansijske ponude. Sada iz Autocesta tvrde da je planirani rok za potpisivanje ugovora s izvođačem radova treći kvartal 2024. godine.
Da nije tužan, bio bi smiješan primjer Sarajevske obilaznice. Rok za završetak radova na zadnjoj dionici LOT 3B bio je februar 2022. godine. Prošao je i februar 2024. godine, a gradilište je u potpunom zastoju. Radi se o samo 1,5 kilometara saobraćajnice. U debelom kašnjenju su i dionice Počitelj – Zvirovići, Poprikuše – Zenica, Vranduk – Ponirak, tunel Hranjen…
Građani plaćaju cestarinu po pređenom kilometru, na osnovu čega Autocesta FBiH godišnje inkasiraju oko 50 miliona KM. Osim toga, kroz Zakon o akcizama BiH, osim za cestarine, građani plaćaju i akcize na naftne derivate. Kada se registruje vozilo i tu se plati putarina. Građani su od posebne putarine za gradnju autoputeva i rekonstrukciju ostalih puteva, koja se naplaćuje po litru goriva za 14 godina platili oko tri milijarde KM. Samo taj iznos, ne uzimajući u obzir kreditna sredstva za gradnju autoputa, govori da je BiH do sada mogla izgraditi četiri tunela Prenj.
U nedostatku rezultata, plaćenim objavama pokušava se prikriti nerad i uvjeriti građane da vjeruju njima, a ne svojim očima. Ipak, od kilometara bh. autoputa, kraće su samo obmane nadležnih.
(Vijesti.ba)