Vozači kamiona iz BiH zbog problema boravka u EU žele napustiti državu, ima li rješenja?

Ilustracija: A. L./Klix.ba
Ilustracija: A. L./Klix.ba
Profesionalni vozači kamiona iz Bosne i Hercegovine dugo vremena imaju problem s vožnjom u Evropsku uniju. Prema zakonu oni, kao i ostali građani, ne mogu biti u zemljama EU duže od tri mjeseca u šest mjeseci što im predstavlja problem zbog kojih napuštaju BiH.

Kako nam je rekao jedan od čitalaca koji se bavi ovim poslom, vozači dobivaju kazne zabrane ulaska u EU od šest mjeseci do pet godina, ako su u zemljama Evropske unije boravili duže od dopuštenog vremena. Za pilote i kapetane brodova ovaj problem je rješen, ali za vozače je još uvijek na čekanju.

Ovim povodom kontaktirali smo državnog ministra komunikacija i prometa Edina Fortu koji nam je kazao da koristi svaku priliku da sa predstavnicima Evropske komisije razgovara o ovom problemu.

“Radi se o pravilima kojima se uređuju uslovi za boravak u Šengenskom prostoru, tako da to nije resorni posao, ali definitvno jedno od ograničenja protiv kojih se neprestano borimo. U boravak do 90 dana u bilo kojem razdoblju od 180 dana, računa se boravak na teritoriju bilo koje od država članica Šengenskog prostora”, pojasnio je ministar Forto.

Kako nam je kazao, u junu je održao sastanak sa direktoricom Generalnog direktorata za mobilnost i promet Evropske komisije Magdom Kopczyńskom.

“Zatražio sam da podrži inicijativu za izuzimanje profesionalnih bh. vozača iz uredbe EU prema kojoj državljani trećih zemalja mogu boraviti u Uniji 90 dana u 180 dana, po uzoru na osoblje u zračnom i pomorskom saobraćaju, koji su kao izuzeća prepoznati izvornom Uredbom”, kazao je.

Smatra da kao država moramo učiniti sve što je u našoj mogućnosti da pomognemo i vozačima i kompanijama.

“Najbolje ćemo im pomoći da učinimo sve da što prije kao država uđemo u EU, ali problemi sa kojim se oni danas susreću su tu, prisutni, i moramo se aktivno uključiti u rješavanje. Činjenica je da im se broje dani boravka u EU kada profesionalno rade, što izaziva problem ne samo za prevozničke firme i vozače već i za korisnike njihovih usluga, što direktno negativno utiče na lance snabdijevanja i negativno utječe na cjelokupno gospodarstvo BiH. Naš zadatak je da se, osim pridruživanja EU, borimo da ta restrikcija bude podignuta. Ograničenje boravka vozača na teritoriju EU-a dodatno usložnjava izvršenje prijevoznih zadataka”.

Kako je dodao, rješavanje ovog otvorenog pitanja važno je za cijelu regiju, pa tako i za Bosnu i Hercegovinu, koja oko 72 posto robne razmjene ima s državama Europske unije, uz zastupljenost međunarodnog cestovnog prijevoza s više od 90 posto.

Napomenuo je da je najvažnije što je urađeno po ovom pitanju do sada jeste da je upućeno na Vijeće ministara BiH kroz sveobuhvatnu informaciju koja je prethodno sačinjena.

“Na 53. sjednici Vijeća ministara BiH, održanoj 27.06.2024. godine, usvojena Informacija Ministarstva komunikacija i prometa o problematici ograničenog broja dana boravka vozača na teritoriji Europske unije. Vijeće ministara BiH zadužilo je državna ministarstva sigurnosti i vanjskih poslova da s nadležnim tijelima Europske unije poduzmu aktivnosti u cilju izuzimanja vozača iz BiH iz ograničenja boravka na teritoriju Europske unije”, kazao nam je Forto.

Na kraju je dodao da očekuje što skoriju realizaciju ovih aktivnosti kako bi se položaj i status vozača unaprijedio te olakšao poslovni tretman bosanskohercegovačkih prijevozničkih kompanija dok njihova vozila prevoze putnike i terete na teritoriji Evropske unije.

klix.ba