Dolaskom ljepšeg vremena, na cestama sve češće viđamo motocikliste, mopede i bicikliste, ali nažalost, s porastom broja učesnika na dva točka, bilježimo i porast saobraćajnih nesreća.
U Novom danu razgovarali smo o sigurnosti ovih ranjivih grupa učesnika u saobraćaju, a posebno nakon još prošlosedmične tragične nesreće u kojoj je život izgubio motociklista iz Srbije. Naši su gosti bili Adis Imamović, sudski vještak saobraćajne struke i Vladimir Jevtić, doktor nauka u oblasti sigurnosti saobraćaja i sudski vještak za moto nezgode.
Adis Imamović je kazao u kojem procentu nesreća učestvuju motocikli.
“Ne možemo dobiti pravu sliku koja je opasnost vožnje motocikla. Veliki broj motociklista u saobraćajnoj nesreći strada. Procenat smrtno stradalih je zabrinjavajući”, kazao je Imamović.
Vladimir Jevtić kazao je koji su i najčešći uzroci saobraćajnih nesreća.
“Svi spominju brz vožnju. No, bitna je koncentracija vozača. Imamo drastično povećanu upotrebu telefona tokom vožnje. Izbor pogrešnih misli, vozači su potpuno odsutni. Kada se desi situacija, imamo nepredviđene reakcije. Jako je važno raditi na preventivni. Ne pokazivanje žmigavca je jedan ključnih faktora zbog kojih dolaze do saobraćajnih nesreća. Ne davanje žmigavca dalo je najveći broj nadgrobnih spomenika”, kazao je Jevtić.
Adis Imamović je također kazao prema procjenama stručnjaka koji su najčešći uzroci saobraćajnih nesreća.
“Sudska praksa je identična kao i u Srbiji. Motociklista je ranjiva kategorija. Svaki pad motocikliste prouzrokuje neki vid povrede. Jedan od bitnih faktora je brzina. Svjedoci smo da se veliki broj motociklista ne pridržava preporučenih brzina. Brzina ubija. Svaki pad uzrokuje povredu motocikliste. Nije kao vozač putničkog vozila koji na neki način ima zaštitu”, kazao je Imamović.
Između ostalog, Jevtić je istaknuo da program za obuku je drastično zastario.
“Refleksne reakcije su ključne. U Sloveniji je obavezan trening, prije nego što uopšte uđete u saobraćaj. Ima puno stvari koje treba da se riješi, ali ključna stvar je edukacija i obuka. Sistem mora da se podredi tome da se smanji broj poginulih motociklista”, istaknuo je Jevtić.
Adis Imamović smatra da pojedine vozače treba podvrgnuti medicinskom ispitivanju.
“Nije normalno da u dva ujutru upalite motocikl i vozite najbrže. Sakrivaju zadnje registarske oznake. Edukacija i obuka je zastarila, datira iz predratnog vremena. Nekada su motocikli imali manje snage, sada imaju jako puno snage. Razvijavaju jako velike brzine. Mašine dozvoljavaju zaustavljanje u kraćem prostoru i vremenu. Nažalost, ne radimo dovoljno na edukaciji”, kazao je Imamović.
Jevtić je kazao i kolika je potrebna metalna spremnost jednog motocikliste da sjedne na motor.
“Motocikl je najljepša stvar na svijetu. Postoje procedure kako ulazite u svijet da budete bezbjedan motociklista. Procedura je vrlo jasna. Kod padova najčešće su povrijeđene noge. Trening bezbjedne vožnje je jako bitan faktor. Mladi ljudi najčešće griješe je kod kupovine. Ne kupuje se zaštitna oprema. Više hormoni upravljaju vožnjom, nego ozbiljne reakcije. Motocikl je postao i statusni simbol. Motocikl je super stvar ukoliko smanjite rizike. ABC sistem drastično više znači na motociklu, nego u automobilu”, kazao je Jevtić.
n1info.ba