Direktor Željeznica FBiH Enis Džafić za Klix.ba kaže da sada postoji plan integralnog rješavanja pitanja cestovnog i željezničkog saobraćaja na oštećenim dionicama kako se u budućnosti ne bi pojavili novi problemi.
“Raščišćen je gornji stroj pruge od Ostrošca do Donje Jablanice. Sklonjeni su kameni i pješćani nasipi i drveće. Danas radimo u Donjoj Jablanici u prisustvu predstavnika civilne zaštite. Očekujemo da u toku dana od Ostrošca do Donje Jablanice bude slobodna pruga za prometovanje pružnih mašina, a u slučaju potrebe i vozova ako bi to trebalo civilnoj zaštiti”, kaže Džafić.
Direktor ŽFBiH Enis Džafić
Najveći problemi su na dva mjesta na dionici od Donje Jablanice do Komadinovog vrela.
“Na dva mjesta su uništeni nasipi donjeg stroja na koje je bila naslonjena pruga. Angažovali smo projektansku kuću koja je uradila geodeziju, a danas će geologiju. Imali smo jučer sastanak s njima, a danas imaju i Ceste Federacije BiH. Mi mislimo da ovaj problem nasipa treba rješavati integralno, i za cestovni i željeznički saobraćaj. Ako se ne uradi dobro za željeznički to može imati utjecaj u budućnosti na cestovni saobraćaj i da opet imamo problem. S tim se slažu i Ceste FBiH”, dodao je.
Foto: D. S./Klix.ba
Željeznice Federacije BiH će tražiti da sa Cestama FBiH zajednički angažuju projektansku kuću i da imaju zajedničkog izvođača radova kako bi se u što kraćem periodu riješili problemi i uspostavio saobraćaj.
Džafić kaže da ako resorno ministarstvo i Vlada FBiH odobre ovaj prijedlog, za 7-8 dana mašine mogu početi s radom na terenu, a da bi izvođač sa ozbiljnom mehanizacijom sve mogao završiti za mjesec dana.
Federalni premijer Nermin Nikšić kazao je da želi što prije da se uđe u proces određivanja izvođača radova.
“Da budem iskren i iskoristim ovo što je vlada proglasila vanredno stanje, ako uđemo u proces javne nabave, trebat će nam pola godine da izaberemo izvođača. Kad je vanredno stanje, onda možemo to napraviti direktno, tako da mi je želja da što prije počnemo”, rekao je za HRT.
On je kazao kako je procjena da će trebati 3-4 mjeseca.
“Ja insistiram da se radi 24 sata, da se taj rok što je moguće više skrati i zbog činjenice da je javno poduzeće Željeznica FBiH u vlasništvu Vlade Federacije. Kao što su nas informirali, oni negdje oko 270 hiljada maraka dnevno imaju gubitak zbog toga što ne radi, ali to je gubitak željeznica. Jako se to reflektira i na kompletnu privredu Federacije BiH jer sva roba iz Ploča transportirana je željeznicom prema velikim kompanijama na području BiH”, dodao je Nikšić.
Federalni premijer je rekao da su dali upravi Željeznica FBiH tri dana da se opredijele za koju će varijantu, hoće li se raditi most ili će se ponovno raditi nasuprot s propustom za vodu.
klix