U JZU UNIVERZITETSKA BOLNICA FOČA UVEDENE TRANSPARENTNE LISTE ČEKANJA PACIJENATA ZA ZDRAVSTVENE USLUGE

Centri civilnih inicijativa (CCI) i JZU Univerzitetska bolnica Foča su danas zvanično predstavili
automatizovane transparentne liste čekanja pacijenata za zdravstvene usluge. Jedan od dokazano
najboljih načina za poboljšanje kvalitete usluga i preveniranje korupcije jeste uvođenje što većeg
stepena transparentnosti. U skladu sa tim transparentne liste čekanja doprinose poboljšanju
zdravstvenih usluga i prava na zdravlje građana te poboljšanja pristupa zdravstvenim uslugama.
„CCI pozdravlja sve zdravstvene ustanove uključujući i JZU Univerzitetska bolnica Foča koje su uvele
ovaj sistem u svoj rad i pozivamo druge zdravstvene ustanove da slijede dobre prakse i uvedu
transparentne liste čekanja pacijenata jer daju višestruke koristi kako lokalnoj zajednici i građanima
tako i zdravstvenoj ustanovi. Naime, povećanje nivoa transparentnosti u ovoj oblasti daje bolji uvid
u liste i direktno utiče na preveniranje korupcije. Dugoročno, uspostava novog sistema bi trebalo
dovesti do skraćivanja vremena na preglede za pacijente i lakši uvid u "uska grla" na listama čekanja
za donosioce odluka“, istakao je Asmir Ćilimković, projekt menadžer Centara civilnih inicijativa.
U Bosni i Hercegovini se na pojedine zdravstvene usluge, koje nisu hitnog karaktera, čeka jako dugo.
Duge liste čekanja na zdravstvenu uslugu u zdravstvenim ustanovama u BiH, pored toga što
najdirektnije mogu uticati na zdravlje i život pacijenata, mogu uticati i na pojavu koruptivnih i
nezakonitih ponašanja u vidu podsticanja na davanje mita od strane zdravstvenih radnika ili
samoinicijativno nuđenje mita od strane pacijenata kako bi se zdravstvena usluga ubrzala.
Unaprijeđenjem transparentnosti, odgovornosti i integriteta, JZU Univerzitetska bolnica Foča je
svojim primjerom pokazala dobru praksu za dalje uspostavljanje sistemskih preventivnih rješenja.
“Elektronske liste čekanja će biti uvedene za najvažnije medicinske preglede i intervencije, te
smatramo da će unaprijediti kvalitet zdravstvenih usluga i pacijentima obezbijediti bolјi pristup
informacijama, te spriječiti eventualne zloupotrebe. Osim što će elektronske liste obezbijediti
transparentnost, pacijenti će ubuduće u svako doba dana znati kada treba da dođu na lјekarski
pregled”, izjavila je docent dr Nikolina Dukić, zamjenik direktora JZU Univerzitetska bolnica Foča.
Kroz ovaj sistem znatno je unaprijeđena transparentnost, tj. građanima, pacijentima, ali i
predstavnicima civilnog sektora i medijima su sada liste čekanja javno dostupne na web stranici
ustanove (lc.bolnicafoca.com). U skladu sa tim JZU Univerzitetska bolnica Foča objavljuje sve liste
čekanja gdje postoji veće opterećenje sa mogućnošću proširenja i na druge preglede. Dodatno,
moguće je da zainteresovana lica, prije svega pacijenti, ali i organizacije civilnog društva i mediji,
prate eventualne promjene na dostupnim listama čekanja.
“Izradili smo softver za automatsko kreiranje i javno objavljivanje listi čekanja koji je nakon dodatnih
dogovora i obuke uposlenika, operacionalizovan i otpočelo je njegovo korištenje. Kroz ovaj sistem,
pacijenti u svakom momentu imaju mogućnost praćenja svog zakazanog pregleda, da li se dešavaju
velike promjene u pomjeranju termina, a JZU Univerzitetska bolnica Foča je omogućeno bolje
upravljanje listama, praćenje kretanja pacijenata, analitičko i statističko praćenje pružanja usluga.
Također, sama procedura zakazivanja je jednostavna i prilagođena svim građanima”, istakao je
Mersad Avdić, direktor Creativo centra.
Uspostavljanje transparentnih listi čekanja za pacijente u zdravstvenim ustanovama širom BiH je
važno za unapređenje zdravstvene zaštite i vraćanje povjerenja građana u sistem javnog zdravstva.