Tako je naprimjer nabavka air tracktora ili kanadera u entitetu FBiH stara skoro deset godina. Pravili su se elaborati, planirala iznajmljivanja air tracktora, helikoptera i tako dalje, ali bez ikakvog efekta. Svaka ideja je zapela u nekoj fazi, pa se nekada postavilo pitanje prioriteta; formiranje jedinice pa tek onda air tracktora ili obrnuto. Zatim pitanje servisa, isplativosti i tako dalje. U međuvremenu šuma gori, a nadležni politiziraju i čekaju jesen i zimu da požari postanu bajata tema.
Civilna zaštita Hercegovačko-neretvanskog kantona je još 2017. zatražila kupovinu dvije letjelice, koje bi bile smještene na mostarskom aerdromu i služile za gašenje požara širom BiH.
“Tada je Vlada HNK krenula u postupak nabavke dva air tractora vrijedna 13 miliona KM ali se onda uspostavilo da nema novaca za tu namjenu, pa je donesena odluka da se traži pomoć za njihovu nabavku sa viših nivoa vlasti i sve je ostalo na tome. Novac se nikada nije mogao izdvojiti”, rekao je prije više od dvije godine Eugen Ćubela, šef Civilne zaštite HNK za Klix.ba.
Cijena jednog air tractora je u prosjeku 6,5 miliona KM, ali već godinama ništa nije urađeno da se pomjerimo s mrtve tačke. Novca ima za svašta, ali za opremu za gašenje požara najmanje.
Čak i planovi koji se sporadično pojave su neozbiljni ili brzo budu sklonjeni u stranu. U konačnici rezultati rada svake vlade gledat će se prema onome što su konkretno uradili, a borba protiv požara je veliki test na kojem su mnoge vlade do sada pale.
klix