FOTO:agencije
Što se tiče privatnog smještaja, iz Udruženja hotelijera navode da su oni imali nešto lošiju sezonu u odnosu na prošlu godinu. Razlog je, kako kažu, nerazvijena strategija prodaje
Posljednja je sedmica augusta i bliži se kraj glavnog dijela turističke sezone, a hotelijeri u jedinom bosanskohercegovačkom gradu na moru Neumu zadovoljno trljaju ruke.
Špica sezone bila je, kako kažu, na nivou prošlogodišnje.
Cijene skočile od pet do 10 posto
Prema riječima Davora Krešića, iz Udruženja hotelijera, nakon odlične predsezone, i glavna sezona bila je jako dobra za hotelijere.
Mogu kazati da ćemo imati jako dobru i uspješnu sezonu, čak i bolju od prošlogodišnje. Naravno, ne možemo očekivati neke velike pluseve u odnosu na 2023. godinu, ali ću reći da smo nakon korone imali veliki rast broja turista svake godine. Sad se to već stabiliziralo tako da očekujemo rast od tri do pet posto u 2024. što je jako dobar rezultat – navodi Krešić.
Na pitanje hoće li 2024. premašiti rekordnu 2019, Krešić odgovara kako se više niko ko se bavi turizmom ne bi trebao vraćati na nešto što se dogodilo prije pet godina.
To je bila specifična godina, što se tiče fizičkog obima posla tj. broja noćenja, kada su hoteli praktično radili cijelu godinu jer je azijatsko tržište bilo dosta razvijeno. Ono se i sada vraća, ali ne u tako velikom obimu kao tada. Rekao bih da se brojke iz 2019. još nisu dostigle, ali su ih finansijski rezultati već prošle i pretprošle godine premašili jer su cijene dosta skočile – pojašnjava Krešić.
Što se tiče privatnog smještaja, iz Udruženja hotelijera navode da su oni imali nešto lošiju sezonu u odnosu na prošlu godinu. Razlog je, kako kažu, nerazvijena strategija prodaje.
– Privatni ugostitelji oslanjaju se na vremensku prognozu, raspoloživost kapaciteta i cjenovnu politiku. Također, nisu toliko prisutni na inozemnom tržištu, doslovno su oslonjeni na domaće tržište i dijasporu. Mišljenja sam da se i privatni smještaj donekle treba prodavati kao i hotelski jer postoje brojni kanali koji to omogućuju – dodaje Krešić.
Kada su cijene u pitanju, one su prema njegovim riječima, na početku sezone bile više za pet do 10 posto u odnosnu na 2023, ali da su ih “rupe” u sedmom i osmom mjesecu vratile na prošlogodišnje.
– Nakon svega možemo kazati da nije bilo nekog povećanja cijena, a i ono što je bilo je opravdano zbog inflacije i porasta svih inputa koje ima svaki hotel te plaća radnicima, ali i ostalih troškova koje imamo – kaže Krešić.
Kada je riječ o hotelskom smještaju u Neumu, 80 posto gostiju su inozemni. Najviše je Francuza, Poljaka, Slovenaca te turista iz skandinavskih i zemalja Beneluxa.
Što se tiče privatnog smještaja, većinu kapaciteta čine domaći gosti i dijaspora.
Kapaciteti za septembar skoro rasprodani
Najave za podsezonu također su jako dobre. Krešić kaže da su bolje od prošlogodišnjih. Hotelski kapaciteti za septembar skoro su rasprodani.
– Septembar i oktobar su standarno jaki mjeseci kada je u pitanju grupni i kongresni turizam tako da tu Neum i naši hoteli dosta dobro stoje. Prema najavama koje imamo, možemo zaključiti da će i podsezona biti jako dobra – dodaje.
Na kraju razgovora iz Udruženja hotelijera Neuma osvrnuli su se i na problem nedostatka radne snage u ugostiteljskim objektima.
– Ove godine na vrijeme smo se organizirali i počeli tražiti sezonsku radnu snagu. Sreća nam je što imamo još “stare” radne snage koja je kičma hotela. Povećali smo i plaće, poboljšali uvjete rada, pa smo nekako uspjeli pregurati sezonu, ali ako se nastavi ovako, mislim da nam svima slijedi uvoz radne snage kao što već rade druge zemlje. One se nisu mogle oduprijeti tome, pa se bojim da nećemo ni mi. Samo što mi imamo problem, jer da bi uvezli radnika iz neke daleke zemlje, moraju se po šest, sedam mjeseci čekati radne dozvole, što znači da bismo ih već sada trebali početi tražiti za sljedeću sezonu. Naravno, tu se javlja još jedan problem, a to je da ne znate hoći li taj radnik na kraju uopće i doći, a vi trebate bazirati poslovanje na određenom broju radnika – kazao je Krešić.
Faktor